EURO 2008














Euro 2008 telah pon bermula, ermm aku nie minat bola jugak, lagi2 kalo perlawanan besar cam euro nie. Aku kerja malam balik umah dalam 12.30tgh mlm smp umah terus boleh layan bola, hiks....















Inilah Favourite Team gua Netherlands (Belanda) paling best baru2 nie Belanda membenam Italy 3-0 ahaks Team bekas juara Dunia tu tak dapat mengekang kemaraan pasukan belanda yg jauh bermain lebih baik. Belanda dapat mendominasi bahagian tengah berjaya mengkucarkacirkan barisan pemain italy sekali gus dapat merencanakan gol yg begitu sempurna. Nistelrooy adalah penjaring gol pertama, walaupon golnya itu dibantah oleh pemain2 Italy kerana didakwa beliau berada dalam kawasan offside, namun gol itu dikira oleh pengadil dan mengesahkan gol itu milik Belanda!!!.














Gua minta maaflah kat peminat2 pasukan Italy, Belanda jauh lebih baik bermain pada perlawanan pagi tu, ketiadaan Canavaro merupakan ketua pasukan Italy sedikit sebanyak telah menampakkan sumbangnya langkah permainan Italy, menyebabkan Belanda mengambil kesempatan itu utk menghukum Italy dgn 3 - 0.













Nie pasukan kedua Favourite gua iaitu Germany. Germany berjaya menumpaskan Poland 2- 0 kalau tak silap gua. Tahniah germany!!















Dan inilah pasukan Favourite ketiga gua Portugal!!!!...telah memenangi perlawanan pertama, lawan ngan turkey 2 - 0 and yesterday Portugal telah menundukkan Chech Rebuplic 3 - 1, tahniah Portugal!!

0 comments: