Tragedi !!!

Tragedi ini berlaku, pada hari sabtu yang lalu. sedang gua and housemate chill nengok tb kat umah,...tiba2 ada bau menusuk kedua lobang hidung ku ini,...bau benda terbakar,...WTF!!, housemate gua terus mencari dr mana dtgnya bau hangus terbakar tu, pegik kat dapur, nothing burn?...aku pon cari setiap pelusuk umah, apa yg bau kuat sgt nie...cuak dlm hati. Bukak pintu nah....berkepul asap putih kelabuan segenap ruang Flat umah gua, rupanya dtg dari bwh flat umah blok depan umah aku blok c.

Gua intai dari jendela umah, rupanya ada sebuah kete Honda enjinnya terbakar, dah la masatu ada kenduri kendara kat bawah blok gua. kecoh org ramai tertumpu pada kereta seorang wanita nie, smp bomba dtg memecahkan suasana hiruk pikuk kenduri dengan sirennya yg begitu lantang.

Gua and housemate apa lg, berlari la kebawah ingin tahu apakah yg sebenarnya yg terjadi, ramai gila org kerumun kete Honda tu yg tengah berasap,hiks gua mcm wartawan pulak kat tempat kejadian sempat la snap beberapa pic masa bomba dtg melihat keadaan enjin kete Honda tu. Kesian jugak kat akak yg bawak kete Honda tu, nk pegik kenduri bwh blok aku tu rasanya, tp tak semena mena kena plak tragedi yg tak disangka - sangka. Wallahualam, hope kete akak tu ok ;)






4 comments:

Jemi - Completed the PME Arts & Crafts Professional Diploma Course - Sugarpaste Module said...

tetap la nak kak nam kannnn....

Zharif said...

apakah?
hmm... honda nih enjin nyer tebako?
akak tu over heating kot.. sampai vtec nyer abes bukak n tebako huhuh... giler tol

Anonymous said...

pundek...konyer citer ni mcm dah blh ubat cerpen plak...chaitttttttttt.....

khusyuk plak aku membacernyer....

chaittttttttttt....^^

Puput. said...

sibaik xde gmbo pelik2...takut nak scroll bawah...huhuhu...