SOAD




















Assalamualaikum, Sorry lama jugak tak update blog nie, maklumlah bulan Ramadhan nie sibuk ngan kerja seharian serta ibadah dipertingkatkan insyaallah. Tengah2 layan Youtube terlihat satu tajuk lagu bertajuk "Lonely Day" daripada Band System Of a Down, bukan Sindrom down tau ahaks. Agak lama tak dengar lagu dr band Favourite aku nie, so aku terus get the idea untuk memaparkan serba sedikit tentang Band SOAD nie. Masa aku ngah study kat UiTM dulu gua layan Band nie.

Mula2 kawan gua dr Kelantan la yg bgtau kewujudan Band nie, Ingat lagi First album dorang gambar tangan, Lagu dorang nie Unik dr Band2 lain tu yg buat gua terkesima apabila mendengarnya buat pertama kali. Lagu yg aku suka album pertama kalo tak silap "SUGAR" gula ahaks, tp yg gua respek band nie ada mesej yg depa perjuangkan dlm lagu dorang, bukan Muzik semata mata. Band nie byk kutuk AMERICA opss sorry la coz korang sendiri tau, US suka sgt perang sana sini, Violence terhadap kanak2 org2 yg tak bersalah.

So band nie Luahkan rasa tak puas hati dorang dlm music. Begitulah cara dorang bantah dengan kekejaman pihak US terhadap negara2 lain termasuklah negara saudara islam kita sendiri.















Ni pic dr Website SOAD, Memperlihatkan 5 album telah dihasilkan sejak mereka muncul sebagai sebuah Band yg dulunya sebuah UNDERGROUND band.




















Seingat gua album "TOXICITY" album kedua adalah album Terbaik SOAD, kerana lagu "Chop Suey" menjadi lagu Hits untuk album itu telah memonopoli corong2 radio dan television. Sememangnya susunan lagu serta lirik yg baik telah membuahkan hasil yg begitu menarik.
SOAD berjaya membawa satu corak lagu yg tersendiri, serta boleh diterima ramai.















Didalam Album Keempat "Mezmerize" image yang lebih sopan serta ranggi ditonjolkan oleh band ini, serta lagu2 juga tidak menghampakan. Tahniah buat SOAD, semoga dengan lagu2 yg kreatif akan muncul utk album kelima, moga2 muzik mempunyai mesej2 yg Positif boleh diambil kira sebagai Halwa telinga mendengarnya. wallahualam. keep on rockin guys!!!

0 comments: