Terkenang Lemang kala Syawal menjelma















Kalo dah raya nanti apa yg korang teringin nak makan?

Ermm kalau gua LEMANGlah jawabnya, serta dengan rendangnya sekali. Tak smp seminggu kita semua akan bakal menyambut tibanya Syawal, Seronok tu jgn kiralah sapa yg tak gembira bila nak sambut raya, maklumlah lama dah tak kena lemang, ekekek, setahun sekali ooo.
Raya tahun nie gua balik naik bas jer, ahaks plan awal nak tumpang membe opis, tapi tak jd plak, nak buat camne takde rezeki kot nak balik tumpang dia raya tahun nie. Yg bestnya gua tak dpt tiket direct to Kuala, kena turun kat ipoh dulu barulah turun Kuala Kangsor hiks, nak buat camne beli tiket pon dah lewat. Tapi tak kesah janji teman balik kampung raya bersama keluarga tercinta.

Selain lemang apa lagik yg korang teringin nak makan bila raya?














Ha kalo teman nielah jawabnya Ketupat, atau Ketupat Daun Palas org panggil. Pergh pagi2 raya pekena ketupat nie, memang terangkat beb. Tapi gua kalo kat kampung, my mom selalu buat nasi impit, ngan kuah kacangnya, perghhhhh memang meleleh air mata kalo makan ekekeke, sedapnya tuhan yg tau, sebab air tangan ibu yg buat al maklumlah. Cuti teman tak panjang mana pon ada la 5 hari, jadilah selebihnya balik KL kerja dan berhari raya umah kawan2 opis plak kat KL.

Kalo kuih raya, kuih apa yg paling best ek?














Kalo teman jawabnya kuih apa pon ok ahaks, pic kat atas nie sekadar gambar hiasan jer, tapi kan my mom selalu buat biskut kacang or biskut Mazola and Cornflakes, eh tapikan raya2 nie gua suka makan Kerepek pisang jerk ahaks, my mom mesti buat kerepek pisang punya awsome!!.
ekekekeke. Tak sabar jugak nak balik beraya nie, cam budak2 plak hiks.

Eh korang Shopping tak bila raya?

kalau gua jawabnya mestilah shopping, Raya kan setahun sekali, ahaks tapi berpada - padalah shopping tu jgn plak ujung bulan kena ikat perut, sebab nak bergaya sakan bagaikan. Beli yg perlu saja, untuk diri sendiri dan utk mak abah dan keluarga.OKlah takat nie dulu, nanti kalo sempat gua update issue baru plak, kesempatan nie gua nak ucap Selamat Menyambut Hari Raya Idulfitri, Maaf Zahir dan Batin pada semua Muslimin dan Muslimat, juga kepada pengunjung2 Blog teman nie.

1 comments:

bandanna said...

makan french toast sajork...