Congkak....seram atau tipikal malay Horror Movie?

17/4/2008 Bermulalah Tayangan Filem CONGKAK, arahan Ahmad Idham Pengarah Muda yg menghasilkan filem JBP (Jangan Pandang Belakang), Filem ini antara yg ditunggu - tunggu oleh pengemar citer seram tempatan, temasuklah gua jugak, coz aku adalah peminat citer Seram. Filem Congkak ini aku harapkan berlainan dari segi Plot ceritanya, mahupun Keseraman Cerita itu sendiri, ini disebabkan Filem seram Ahmad Idham iaitu JBP telah pon pecah panggung RM7 Juta Kuitpan Box Office, satu yg membanggakan utk Filem Tempatan.

Gua dengar Filem CONGKAK nie Metrowealth target dalam RM10 Juta, wow satu angka yg agak besar, tapi tak mustahil utk achive the target, So sama-samalah kita support Filem tempatan agar Industri Perfileman Negara kita terus berkembang. Yg bestnya Filem Congkak nie ada menggunakan teknik CGI, ermm not bad and Ahmad Idham menggunakan Eleman Permainan Tradisional itu sendiri utk memperkenalkan permainan tradisi org melayu iaitu tajuk filem itu sendiri CONGKAK. Ermm tambahan lagi 4 buah negara juga sudah menempah utk tayangan filem ini diNegara mereka, ini adalah satu petanda baik utk Filem tempatan menembusi pasaran luar. So takat nie saja yg gua nak kongsi, Esok baru gua and the gang turun Panggung nak lihat sendiri Kehebatan Filem ni. so check it out....chow!!


Bawah nie antara scene Filem CONGKAK yg dpt aku kongsi bersama.

Lisa dan Nenek (aku suka lighting dari celah2 pohon tu cool)



















Inilah watak Hantu yg dibawa oleh Mak mah (Ruminah Sidek)



















Lisa dan Nenek sedang bermain (CONGKAK) mimpi atau realiti?



















Lisa Menjadi watak Hantu juga dalam filem ni?














Scene yg pasti menyayat hati dan berdebar.......

1 comments:

Zharif said...

dah tgk ker? macam seram jek :P