Quiksilver




















Arinie gua nak share tentang favourite brand Clothing gua, tak lain tak bukan QUIKSILVER, Tapi gua teringat masa tu gua darjah 6, Sejak dibangku sekolah lagik gua dah meminati brand nie. Gua dulu skaters (Skateboarders) so antara brand nie lah yg selalu di idamkan, tapi masa sekolah dulu mana la mampu nak pakai, Parents pon bukan org senang, makcik sedara nak bawak p shopping baju raya masa tu, kat town Ipoh, hiks gua nie taste tinggi, so terus direct ckp kat my Untie nak shirts Quik, masa tu brand nie baru nak menapak kat Msia. Makcik gua plak jenis tak berkira so dia suruh gua pilih jer yg mana and colour apa. Gua dgn gembiranya terus memilih design yg agak gempak pada masa tu,...

Terpandanglah shirt Quik, warna hijau pekat (Dark Green), logo kecik depan kat belah kiri and then besar kat belah belakang memang smart giler la, pada masa tu punya design la, so aku tunjuk kat makcik gua nak baju Quik tu harga dia masa tu dalam rm49.90 sehelai. Pada aku masa tu agak mahal, yerlah budak lagik, Makcik aku terus belikan tanpa merasa segan silu, ekekekeek dgn syarat katanya UPSR buat yg terbaik.

Aku punya la gembira, bila dah dpt apa yg aku nak terus aku nak balik umah, ahaks. Padahal baju2 anak makcik aku tak beli lagik. hiks smp jer umah, my mom tanya baju apa yg dibeli utk aku, aku tunjuk kat mak aku and kasik tau harga dia dekat rm50.00 hengget, Terbeliak mata my mom masa tu, terus ckp kat makcik gua napa beli baju mahal2 kat gua. Then my makcik rileks jer takperlah sekali sekala, katanya. My mom marah jugakla kat gua masa tu, sebab mintak baju yg mahal harganya, sedih gak masa tu, rasa mcm nyesal pon ada, ye lah my mom cam terasa sebab tak mampu nak belikan baju branded kat gua. Acctually bukan tak mampu tapi tak nak manjakan anak2 dia ngan benda2 camnie, ( i love u so much mak), tu lah serba sedikit aku mengenali Brand nie. Smplah aku abis SPM, aku still admire ngan brand nie.

Kat Universiti, sekali lagik aku, memendam rasa melihat kawan2 anak org kaya melaram pakai baju brand nie, Gua cam biasala carik la kat Bundle ada la selai dua dapat, ok jugakla design dia,
Kawan2 kat U, layan Skateboard, kebetulan gua memang minat ngan sukan ekstrem nie, so bila dapat duit pinjaman study apa lagik soping la, masa tu butik quik kat Bukit Bintang menjadi tumpuan, rambang mata gua dibuatnya, semua design latest dan cantek2. Dapat la gua beli Sweater Quik, kaler biru memang cantek harga dia hiks dalam rm250.00, Punya la minat gila sanggup gua beli pakai duit study, (tahu di my mom mampus kena cekik ekekek), Masa tu gua melaram habisla , mana taknya sweater tu memang stylo dan branded, kawan2 kat U pon sumer respek ekekekek. Tapi bukan respek yg gua carik, tapi kepuasan.

Smplah gua dah kerja, sehinggalah hari ini, Brand Quiksilver tetap menjadi pujaan hatiku. :)
bila dah kerja jgn ckplah dah ada duit sendiri, gaji tak la besar mana, tapi bolehlah kalo nak shopping tiap bulan ahaks. Sehingga kini hampir semua baju2 aku brand Quiksilver, sehinggalah jeans, Cap, Wallet, T-shirts, sandle, Stoking, Seluar Pendek mandi laut tu, Boxer, Travel Bag, Posh Bag, rantai seluar, hampir semua brg gua brand nie. Aku tak tau lah baper ribu dah abis kat semua2 nie, Tapi sekali lagik aku PUAS. Dulu aku tak mampu nak miliki semua, tapi Alhamdulillah berkat usaha Study dan dapat kerja yg baik, apa yg aku nak miliki telah pon tercapai.

Masih ada dua benda yg aku tak beli lagik, Quik Shoe and Eye Wear dia, tapi jgn risau akan ku dapatkan secepat mungkin dlm bulan nie, hiks. Harga? ermm tahan boleh mahal kasut dia aku tengok kat pasaran dalam rm 399.90 and eye wear dia yg aku suka tu rm 320.00 cam tu, hiks jgn risau pasti akan mendapat nanti, aku takleh kalo aku dah suka, takleh tido mlm nanti. ahaks.
Alhamdulillah aku syukur ke hadrat ilahi dgn rezekinya aku dpt semua yg aku suka, harap2 aku tak kufur nikmat yg diberikannya. oklah byk dah aku celoteh kat bawah nie aku selitkan serba sedikit Brg2 Quik yg latest superb hingga aku takleh tido. ekeekekeke.




















Nielah Sweater latest design from Quik, meleleh gua tengok!!!




















Nie plak design latest suar beach dia, aku suka design Corak dia tuh...aduss!!




















Nielah lebih kurang Bentuk Eyewear dia simple but Bergaya...nak Beli!!!





















Nie plak sandal dia new design, fresh from Oven katanya...hiks nak jugak!!!





















Oklah setakat nie dulu, celoteh aku utk kali nie, aku sure korang sumer pon ada minat tersendirikan, so nielah antara minat aku, suka bergaya dgn brand yg aku suka, penat plak menulis nie, nak sambung keje plak, hope korang enjoy issue kali nie chow!!

2 comments:

E|zWaN said...

hmmm..aku nak tau satu benda..kamu nie promote product atau nak citer tentang kamu nie.....dari movie sampai quiksilver....uishh uishh uishhh...banyak sungguh masa lapang kamu nie....page BURSA dah siap ke?

Zharif said...

hehehe model quiksilver ke? kannnn