Ledang in Memories















Tengah bukak2 file2 dlm pc, ternampak plak pic lama tahun 2007 masa tu gua kerja kat salah sebuah syarikat Multimedia Infusion Solutions (Content Solutions) masa tu gua buat courseware, pakai software Flash. Best jugak la masa kerja kat sana, mcm2 jugak gua belajar pasal Flash, kawan2 and im a lot more fun masa kerja kat sana. But nowadays dengar kawan2 lama kat sana pon dah blah kerja tempat lain, biasalahtu kan rezeki lebih besar mestilah cabut, ahaks cam gua jugak ekekeekke.


Dlm aku menerjah dlm file pc nie, paling aku tak leh lupa dgn kawan2 dr opis lama (Content Solutions), trip ke Gunung Ledang. Memang best gila and adventure. kat bawah nie aku selitkankanlah beberapa memori masa gua dan rakan2 Menuju Puncak Gunung Ledang.














Masa nie sumer pose sblm memulakan perjalanan menyusur ke kaki Gunung Ledang. Kami semua bertujuh masa tu. ada sorang jer aweks yg ikut, penyeri majlis katanya ahaks.














Gua masa nie memang tengah mood best gila, bawak brg banyak pon tak terasa lagik. Tuh dalam plastik warna merah tangan kanan gua tu but "Timberland", dibawa bersama-sama incase bila2 diperlukan. :)














Nielah kawasan tapak perkhemahan kami, zon 5 sebelum kami meneruskan dakian ke puncak.














Masa nie plak kitaorang dh start mendaki, lebih kurang pukul 2 ptg, tengah chill lepak jap penat sungguh oh tak terkata....tp best!!!














Perjalanan diteruskan, walaupon kami semua dlm keadaan separuh mati ahaks!!














Masa nie gua ngan kawan2 ngah melalui satu gua yg agak gelap, basah dan mengerikan...tp memang chill gua siap pose lagik dr bawah tu ahaks.














Masa nie ngah chill kat "Kolam Puteri" nama yg diberi utk air terjun nie , perghh penat siot....tp cantek bangat....














Masa nie rest lagik, masing2 kepenatan dan ingin merakam gambar utk kenangan...














Wah kami semua dah smp diPuncak Gunung la....alhamdulilah Syukur.....














View dari atas Gunung Ledang, sungguh indah ciptaan ilahi....aku syukur, kagum, insaf,..gembira kerana selamat smp ke puncak bersama rakan2 moga2 berjumpa lagi Di atas puncak ini Insyaallah...Amin. Tinggal kenangan...

3 comments:

donnowattono said...

kenangan terindah adalah kenangan yang sentiasa tersemat dalam ingatan yang bisa membuat kite tersenyum bila ia datang

Unknown said...

halooo

nice meeting you

so inikah joker yg di sebut2 kan :D

nice blog, never met a skaterboi before (hoho tetiba lagu avril masuk backgroud hik hik )

:D

Unknown said...

HIK3?Hi bang...Abg bleh bg thu x sofware ape yg abg Edit Gambar tu...sbb abg edit gambar tu mmang cantik lah.....bleh bg thu x.........Tolong Bg thu.Plzzzzzz.Plzzzz..atau email kan sy gangnizaM@yahnoo.com